Czym zajmuje się agencja reklamowa?

Chociaż samo określenie jakim jest agencja reklamowa wydawać się może samo-wyjaśniające. Jest to jednak tylko na pozór. Określenie to jest nie tylko zbiorem pojemnym, w którym się zawierają nieco bardziej wyspecjalizowane instytucje, ale także jest to coś odmiennego, niż dział marketingu w firmie, dom mediowy czy też agencja brandingowa.

Agencja reklamowa zajmuje się projektowaniem oraz realizacją reklam, tworzeniem strategii promocyjnych, opracowywaniem media planu, doborem środków przekazu, doborem narzędzi komunikacji, analizą rynku, zarządzeniem reklamowym budżetem oraz oceną samej skuteczności reklam. Podmiot ten na rynek wprowadza nowe produkty jak i także nowe marki w taki sposób, aby uświadomić konsumentom ich istnienia oraz także pomagają w rozwoju sprzedaży czy też zwiększania zasięgów.

Agencja reklamowa specjalizować się może w obszarach czy też formatach konkretnych. Istnieją również agencje social media. Zajmują się one przede wszystkim społecznościowymi kanałami, designerskie agencje, które tworzą branding kompleksowy, digitalowe agencje, które się specjalizują w internetowej reklamie czy też agencje, które są wyspecjalizowane w querilla marketingu, offline czy też organizacji eventów. Każda niemal dziedzina marketingu oraz sprzedaży daje możliwość wykorzystania uniwersalnych częściowo, a specjalistycznych częściowo zasad funkcjonowania na rynku, wobec czego każda dziedzina sprzedaży i marketingu ma swój rodzaj reklamowej agencji.