Analiza cen konkurencji – co nam daje?
Każdy konsument przed dokonaniem zakupu w sklepie online sprawdza ceny w konkurencyjnych sklepach. Czasem różnica jest tak duża, że można kupić dwa przedmioty w cenie jednego w innym sklepie. Zdarza się też, że cena samego produktu jest identyczna w kilku sklepach, ale jeden oferuje darmową wysyłkę, a inny ma opcję przesyłki kurierskiej, która jest dodatkowo płatna. Żeby więc przyciągnąć konsumentów do swojego sklepu internetowego nie wystarczy wiedzieć co się najlepiej teraz sprzedaje, ale jaka jest średnia cena rynkowa i jaka jest tabela opłat za wysyłkę u konkurencji.
Analiza cen konkurencji
Żeby dowiedzieć się wszystkich szczegółów trzeba monitorować ceny u konkurencji. Obecnie jest to bardzo proste i wystarczy oprogramowanie komputerowe, w którym wyznacza się kto jest bezpośrednią konkurencją i pokazane są ceny w wybranych kategoriach. Jednak takie dane trzeba jeszcze przeanalizować.
Dopiero porównanie cen konkurencji do cen w naszym sklepie da nam obraz jaka jest sytuacja na rynku. Czasami też widoczna jest liczba zamówień konkretnego produktu u konkurencji, a więc i to może być dla naszego sklepu internetowego wskazówką czy cena ustalona przez konkurencję jest dobra. A co jeśli ceny są wszędzie te same, a mimo to nasz sklep odstaje?
Koszty dostawy zamówienia
Może się zdarzyć, że kwestią jest koszt wysyłki. Jeśli konkurencja oferuje darmową dostawę to może mieć nawet nieco wyższą cenę niż my, a mimo to więcej osób kupi produkt w innym sklepie. Dlatego warto sprawdzić metodą testów czy właśnie chodzi o opcję “darmowej dostawy”, bowiem sporo osób widząc słowo “darmowe” tylko i wyłącznie dlatego dokona zakupu.
Źródło informacji: https://dealavo.com/pl/
